חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נטו תכנון פיננסי – מהן ההטבות שניתנות בתיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מתייחס לגמלאים בני 60 ומעלה המקבלים קצבת פנסה חודשית של 4,500 ₪ לפחות. התיקון נוסף בשנת 2012 ונועד לעודד ניהול כספים חכם יותר בקרב קבוצה זו ולתקן פגמים קודמים בפקודה. גמלאים העונים לקריטריונים יוכלו ליהנות מיתרונות רבים שיאפשרו להם למקסם רווחים, לשלם פחות עמלות, דמי ניהול ומיסים. קביעת ייעוץ פיננסי לאדם העונה על התנאים למימוש הטבות התיקון תהיה החלטה כלכלית נכונה שתסייע לכם לקבל אותן באופן המקסימלי התואם את הצרכים שלכם על ידי מיפוי ובחירה מדויקים של אפיקי ההשקעה ואופן ההשקעה הנכונים עבורכם.

עיקר התיקון הוא האפשרות להפקיד כספים לקופות גמל כך שנשמר כסף נזיל והוא מקנה את ההטבות שנפרט כעת:

  • מיסוי המיטיב עם הגמלאים ועומד על כ-15% מהרווח הנומינלי (השווי האמיתי) בניגוד למס בתיק השקעות רגיל העומד על 25% מהרווח הריאלי (הערך ביחס למדדים אחרים).
  • התיקון מפחית באופן משמעותי מאוד בעמלות שיש לשלם כמו דמי משמרת לבנק, עמלות מינימום, עמלות קנייה ומכירה וכדומה. בנוסף, תיק ההשקעות שלכם לא יכיל קרנות נאמנות יקרות.
  • ניתן יהיה להשוות בין התשואות והגופים השונים המנהלים את הקופות.
  • קופת גמל עשויה להניב תשואה גבוהה יותר מאשר תיק השקעות רגיל, גם אם מדובר על אותו בית השקעות, אם ניתן להשקיע בנכסים לא סחירים הנחשבים בטוחים יותר
  • גמלאים המממשים את תיקון 190 יכולים למשוך קצבה חודשית מבלי לשלם מס, ולמעשה לא משלמים מס ועמלות על פעולות כמו מכירת נייר ברווח או מעבר בין מסלולים. קביעה זו תומכת באפקט הריבית דריבית ומאפשרת את הגדלת החיסכון שכן סכום המס לא יורד תוך כדי הצבירה אלא רק ביציאה מהתוכנית.
  • הורשת נכסים מתבצעת על פי התיקון באחוז מסוים של פטור ממס – מס מופחת או פטור מלא לגמרי.

רוצים לקרוא מידע נוסף על תיקון 190? היכנסו לאתר של נטו תכנון פיננסי