חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו גישור ליישוב סכסוכים?

במאמר זה נסקור את היסודות של גישור ליישוב סכסוכים וכיצד ניתן להשתמש בו כדרך למנוע סכסוכים ולמצוא פתרונות לסכסוכים כאשר הם מתעוררים. מגשרים משתמשים בידע שלהם במיומנויות המשא ומתן ובעניין בהוגנות כדי לעזור לאנשים להגיע להסכם ששני הצדדים מרוצים ממנו.

גישור הוא סוג של יישוב סכסוכים אלטרנטיבי שנועד לעזור לאנשים להגיע להסכמים הוגנים עבור כל הצדדים. ניתן להשתמש בגישור ליישוב סכסוכים לפתרון סכסוכים בסוגים רבים ושונים של מקרים, לרבות דיני משפחה, סכסוכי משכיר/שוכר, עבודה, עסקים וחוזים.

גישור הוא תהליך המסייע לאנשים למצוא פתרון לסכסוך שלהם מבלי לפנות לבית המשפט. זוהי דרך ליישוב סכסוכים מחוץ למערכת בתי המשפט.

ישנם סוגים שונים של גישור, ולכולם מטרות שונות. תהליכי גישור מסוימים נועדו לעזור לאנשים להגיע להסכמה, בעוד שאחרים נועדו לעזור לאנשים לתקשר טוב יותר אחד עם השני.

למי מיועד גישור ולמה זה טוב?

המגשר מסייע ליצור אווירה של אמון והבנה בין שני הצדדים שבמחלוקת, שיכולה להביא לכך שהם ימצאו מכנה משותף ויגיעו להסכמה ששניהם מרגישים טוב לגביה. ניתן להשתמש בגישור בסוגים רבים ושונים של סכסוכים, כגון משא ומתן במקום העבודה או חילוקי דעות במשפחה.

גישור אינו מיועד רק לזוגות נשואים שעוברים גירושין. זה יכול לשמש בדרכים רבות ושונות, כמו פתרון חילוקי דעות בין שני שותפים עסקיים, פתרון סכסוך עם השכן שלך או אפילו כאשר אתה צריך לקבל החלטות לגבי העיזבון שלך לאחר שמת.

לגישור יתרונות רבים, כולל חיסכון בזמן וכסף בהשוואה לשיטות אחרות ליישוב סכסוכים. זה גם עוזר לאנשים לפתח מערכות יחסים טובות יותר מכיוון שהם מקבלים הזדמנות להיפגש פנים אל פנים ולדבר על הבעיות שלהם בסביבה רגועה.