חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדוח השנתי של קופת הגמל

הדוח השנתי של קופת הגמל

הדברים החשובים בדוח השנתי של קופת הגמל

 

לקראת סוף החודש החולף נשלחו הודעות SMS לכל החוסכים בקופות גמל, קרנות פנסיה והשתלמות, המודיעות להם שהדוחות השנתיים עבור התוכניות הפנסיוניות שלהם זמינים באזור האישי של החברות המנהלות את התוכניות הפנסיוניות, דוח שנתי מקוצר ודוח שנתי מפורט.

הדוחות השנתיים, נכון לשנת 2023, נערכו במבנה ובצורה כפי שנקבעו על ידי משרד האוצר ומבטאים אחידות בדו"ח שניתן לכל החוסכים על ידי כל החברות.

הדוחות כוללים מידע חשוב על הזכויות הפנסיוניות שצבר החוסך – המבוטח ובמסגרת מאמר זה אנסה למקד את תשומת הלב לדברים החשובים ביותר בדוח המקוצר של קופת גמל וקרן השתלמות.

ראש הדוח כולל את שם התוכנית הנוגעת לדיווח הספציפי, קופת גמל או קרן השתלמות ומתחתיה נירשם שם העמית, מספר ת.ז., מספר החשבון ושם המעסיק היה ומדובר בחשבון שכיר.

 

טבלה א

כוללת מידע על סכום הכסף אשר נצבר בחשבון נכון ל- 31 בדצמבר 2023 ומועד נזילות הכספים (המועד הראשון בו ניתן למשוך את הכספים מן החשבון ללא מס).

 

טבלה ב

כוללת מידע על התנועות בחשבון קופת הגמל. יתרת החשבון בראשית השנה, סך כול ההפקדות שנעשו לחשבון במהלך השנה, סך הרווחים שנצברו בחשבון, סך המשיכות שנעשו מן החשבון, דמי ניהול שנגבו מן החשבון במהלך השנה ואת עלויות הביטוח שנגבו מן החשבון ככל שהעמית הצטרף להסדר ביטוח במסגרת הקופה ויתרת החשבון בסוף השנה.

 

טבלה ג

מציגה את שיעור דמי הניהול והוצאות ההשקעה שנגבו מן החשבון במהלך השנה. לצד טבלה זו ניתן מידע על ממוצע דמי הניהול בקופת הגמל. לראשונה כוללת הטבלה מידע על העלות השנתית הצפויה לניהול הכספים בחשבון, הן עלות דמי הניהול והן הוצאות ההשקעה הצפויות.

 

טבלה ד

מציגה מידע על מסלולי השקעה ותשואות, שהניב מסלול ההשקעות בו חסך החוסך כספים, במהלך שנת 2023.

 

טבלה ה

מציגה את ההפקדות שנעשו לאורך השנה כולה בחשבון העמית בקופת הגמל תוך פירוט מועדי ההפקדה, חודשי השכר בגינם בוצעה כל הפקדה, השכר בגינו בוצעה כל הפקדה, פירוט כל הפקדה לפי חלק עובד, מעסיק ופיצויים וסך כל הפקדה שבוצעה.

מידע זה חשוב מאוד כדי לבטא את ההפקדות שנרשמו בחשבון העמית ויש להשוות זאת מול הרישומים מידי חודש בתלוש השכר בכל הקשור להפרשות הפנסיוניות כדי לוודא שאומנם הכספים שנוכו מתלוש השכר נרשמו בחשבון קופת הגמל או קרן השתלמות של החוסך.

עוד על קופת גמל

איציק אסטרייכר

אסטרייכר – סוכנות לביטוח פנסיוני